Griep

We hebben kippensoep gemaakt en de hele pan leeg gelepeld, we hebben elke dag glazen sinaasappelsap gedronken, vers geperst en toch kregen we allemaal de griep. Als laatste ben ik aan de beurt, maar ik heb het best wel zwaar, want ik moet wel zorgen dat een ieder naar school gaat, ontbijt maken, broodjes smeren, eten klaar zetten en de grootste klus is de avondmaaltijd en de boodschappen.
Als ik niet werk gaat mijn wekker veel later, om zes uur gaat hij af, dan luister ik in bed nog het nieuws en dan ga ik alles klaarmaken, de kachel hoger en warme sokken aan. Deze ochtend viel het me nog zwaarder, de hele nacht heb ik liggen hoesten en snotteren en de hoofdpijnen zijn ondragelijk, mijn ogen zitten dicht en al mijn spieren doen pijn. Maar het lukte en toen de scholen begonnen, ben ik er weer ingegaan, ik kon niet anders, te ziek.
Om elf uur heb ik het weer geprobeerd, ik slik alleen maar pijnstillers en drink water, krijg het bijna niet door mijn keel, maar het moet. Ik verheug me op het weer beter zijn, wat is dat toch fijn, iets waar je niet altijd bij stilstaat.
Ik heb wat was opgevouwen en ik ga straks de afwas doen en dan weer snel in bed, het zijn kleine speldenprikken in het huishouden, een emmer sop en stofzuiger zijn hard nodig, maar het gaat even niet.
Griepgedicht
Het monster heeft ons gegrepen
Laat het vocht lopen uit onze neus
We snuiten en we rochelen
We hebben totaal geen keus
We waggelen en duizelen
Van bed naar stoel naar wc-pot
We toeteren en toeteren
Het is louter snot
En buiten is het prachtig weer
De zon schijnt warm en zacht
Nog even doorzetten
Beterschap komt na deze nacht
Sumber

Tidak ada komentar: